Ostatnio opisywaliśmy case study konkursu na profilu Marynujemy (podlinkowane do artykułu) marki Jamar. Dziś czas na kolejne #casestudy, tym razem pod lupę bierzemy konkurs zorganizowany na profilu Piwniczanka. Konkursy na Facebooku do doskonały sposób na aktywizację odbiorców oraz promocję produktów i usług. Organizacja takiej zabawy wymaga wyznaczenia celów, a także dobrego planu ich realizacji. Dobrym pomysłem jest przy okazji konkursu wykorzystać firmy/marki z którymi na stałe współpracujemy, jak w przypadku profilu Piwniczanka, który wspiera od lat sportowców GKS Katowice. W związku z tym zorganizował przy wsparciu Umbrella Marketing Group angażujące zawody.
Jak przeprowadzić skuteczny konkurs na Facebooku?
Aby przeprowadzić skuteczny konkurs na Facebooku, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych kroków. Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc w organizacji udanej promocji konkursowej na Facebooku:
Przykład angażującego konkursu na Facebooku
Uczestnicy konkursu mieli za zadanie w komentarzu pod postem konkursowym kreatywnie odpowiedzieć na pytanie: “Dlaczego woda mineralna Piwniczanka jest ważna przy uprawianiu sportu?” Zdecydowaliśmy się na ten rodzaj zadania, ponieważ jest on prosty, angażujący i związany tematycznie z celem konkursu.
Dodatkowo określiliśmy dokładnie, co będzie nagrodą. Wybraliśmy m.in wejściówki VIP na mecz drużyny piłkarskiej, a także wartościowe gadżety i zgrzewki wody mineralnej. Wszystkie powyższe elementy zostało szczegółowo oznaczone na grafice konkursowej oraz w treści posta tak, aby odbiorcy wiedzieli dokładnie, w czym biorą udział.
Konkurs był także promowany. Wybraliśmy lokalizację Katowic oraz okolic, a także zainteresowania związane ze sportem, w szczególności z piłką nożną. Wszystkie szczegóły wydania nagród, a także sposób wyboru zwycięzców dokładnie określiliśmy w regulaminie, który został stworzony we współpracy z prawnikami.
Wyniki przykładowego konkursu na Facebooku
Umbrella Marketing group to agencja, która od lat współpracuje z markami współtworząc ich media społecznościowe. Mamy więc duże doświadczenie w prowadzeniu konkursów. Wyniki osiągnięte z marką Piwniczanka mówią same za siebie.
Dzięki skutecznej kampanii reklamowej konkurs dotarł do ponad 20 tys. osób. Wywołał także 1505 reakcji w tym 58 konkursowych komentarzy. Biorąc pod uwagę, że konkurs był skierowany do wąskiego, lokalnego grona, wyniki są bardzo dobre.
Współpraca z agencją przy tworzeniu konkursu na Facebooku
Chcesz stworzyć skuteczny konkurs i aktywizować odbiorców na swoim profilu na Facebooku? Skontaktuj się z nami! Umbrella Marketing Group wesprze Cię w kreatywnym opracowaniu pomysłu na konkurs, w stworzeniu grafiki oraz treści posta, a także w przygotowaniu profesjonalnego i zgodnego z prawem regulaminu. Poznaj naszą ofertę;
https://www.umbrella.pl/oferta/social-media-influencer-marketing