Umbrella Marketing Group Logo
PL/EN
Umbrella Marketing Group Logo
  • Change the language
    PLEN
  • Offer
  • Portfolio
  • Career
  • About us
  • Contact
Redakcja UMG
25 Lipiec 2022, 3 min czytania

5 rad jak rekrutować pracowników na LinkedIn

5 rad jak rekrutować pracowników na LinkedIn

Coraz więcej polskich firm, ze względu na swój międzynarodowy profil, przyjmuje angielski jako język komunikacji w miejscu pracy. To oczywiście otwiera możliwości do zatrudnienia pracowników z praktycznie całego świata i do tego właśnie LinkedIn nadaje się najlepiej. Co zrobić, żeby znaleźć najlepszych kandydatów?

5 rad jak dobrze przeprowadzić rekrutację na LinkedIn

1. Zadbaj o swój profil firmowy

Może to komuś wydawać się banalne, ale prawda jest taka, że LinkedIn to nie sekcja ogłoszeń w gazecie, lecz biznesowy portal społecznościowy, a zatem każda marka musi tam dbać o swój wizerunek. Najpierw podstawy – upewnij się, że wszystkie informacje na profilu firmowym są aktualne i nie zawierają błędów: nazwa, adres, telefon, strona internetowa, itd. Możesz być pewien, że kandydaci (i nie tylko) będą zaglądać na ten profil i nawet drobne błędy są bardzo niekorzystne wizerunkowo.

Pamiętaj także, aby uzupełnić wszystkie pola jakościowym contentem: logo, zdjęcie w tle, nagłówek, opis to kilka elementów, na które jako pierwsze zwrócą uwagę wchodzący na twój profil użytkownicy. Powinieneś zadbać, aby wszystkie te treści były dobrze przemyślane – skonsultowane ze specjalistami od marketingu, przygotowane przez grafików i copywriterów. Każdy fragment publikowanych tam tekstów musi przyciągać, intrygować, zachęcać.

2. Regularnie publikuj angażujące posty

Powiedzmy sobie wprost – wszystko, co robisz na LinkedIn, to twój pitch sprzedażowy. Nawet jeśli ktoś publikuje tam coś, co wydaje się nadawać raczej na mądrą książkę, możesz być pewien, że ten post ma coś „sprzedawać” – produkt, usługę, pracownika, firmę. Copywriting w postach musi wpisywać się w biznesowy profil portalu – pokaż, dlaczego warto zainwestować w twoją firmę albo co wyróżnia tę firmę spośród innych. Posty posłużą także do powiększania zasięgu ogłoszeń o rekrutacji. Standardową praktyką jest łączenie posta informującego o poszukiwaniach pracownika z profilu firmowego z postami osób odpowiedzialnych za rekrutację, którzy dzielą się tą informacją ze swoją siecią.

3. Mądrze i precyzyjnie zaprojektuj ogłoszenie

Oferta pracy, która trafi na listę ogłoszeń, znajdzie się tam wśród tysięcy (tak, tysięcy!) ofert publikowanych codziennie, a zatem każde słowo w nich zawarte musi być przemyślane. Precyzja i klarowność to kluczowa sprawa – nazwij stanowisko tak, aby kandydaci mogli zorientować się po samym tytule, czego dotyczy oferta. Określ, gdzie praca będzie realizowana, w jakim trybie (stacjonarnym, zdalnym czy hybrydowym), jaki to rodzaj współpracy oraz jaki stopień zajmuje dane stanowisko w hierarchii firmy. Samo ogłoszenie ma być zwięzłe, ale wyczerpujące – dokładnie określ obowiązki na danym stanowisku, a także minimalne i dodatkowe wymagania. Zacznij od wprowadzenia w kilku krótkich zdaniach, czym zajmuje się twoja firma, a potem od razu przejdź do rzeczy. Widełki wynagrodzenia są opcjonalne, ale mają swoje zalety. Jeśli oferujesz solidną pensję, dobrze jest to ujawnić. Dzięki temu potężnie zwiększysz zainteresowanie ofertą, a także odsiejesz ludzi, dla których mogą to być za małe pieniądze: win-win.

4. Korzystaj z bezpośredniego kontaktu przez InMail

Ta porada dotyczy przede wszystkim rekruterów, którzy chcieliby bezpośrednio skontaktować się z potencjalnym kandydatem. To jak najbardziej dobry ruch, ale pod jednym warunkiem – jesteś doświadczonym headhunterem i wiesz, że ta osoba (przynajmniej patrząc na jej CV) bardzo dobrze spełnia oczekiwania. Absolutnie nie posuwaj się do spamowania zaproszeniami do obcych ci osób bez wyjaśnienia, kim jesteś i o co chodzi, bo to nieprofesjonalne, choć niestety powszechne.

5. Skorzystaj z płatnych narzędzi: LinkedIn ads i Talent Solutions

Najprostszym sposobem na zwiększenie zainteresowania ogłoszeniem będzie jego promowanie. Wówczas twoja oferta pracy będzie wyświetlać się na szczycie wyników wyszukiwani osób wpisujących powiązane z tym stanowiskiem słowa kluczowe. Skuteczność tej metody to jednak dwie strony medalu. Z jednej, stanowczo zwiększysz liczbę zainteresowanych ofertą, ale z drugiej, niekoniecznie będą to zgłoszenia od osób, które mają cokolwiek wspólnego z tym stanowiskiem i daną branżą. Nie musisz jednak promować samego ogłoszenia – możesz użyć formatu, który będzie wyświetlał się jako post na tablicy użytkownika albo mniejszy banner z boku strony głównej.

LinkedIn Talent Solutions to z kolei specjalny serwis dla rekruterów, który wyposaża ich w dodatkowe możliwości wyszukiwania najlepszych kandydatów w zależności od kryteriów. Talent Solutions najlepiej sprawdzi się, jeśli masz dużą firmę, a rekrutacje odbywają się w trybie ciągłym i jesteś otwarty na kandydatów z różnych miejsc świata. Wyszukiwanie eksperta na wyspecjalizowane stanowisko to jak poszukiwania igły w stogu siana, dlatego wszelka dodatkowa pomoc może okazać się niezwykle cenna.


Co czytać dalej?

  • Jak agencja wspiera firmy w Digital Marketingu?

  • Współpraca z influencerami – czy warto i dlaczego?

  • Czy warto zatrudnić do współpracy agencję reklamową?

Umbrella Marketing Group Logo

Our offer

  • Social Media & Influencer Marketing
  • Digital & Web Development
  • Creation process
  • Research and Strategies
  • PR & CSR
  • Media campaigns
  • Trade Marketing
  • Full Service & Integration
  • Privacy policy

Company information

  • UMBRELLA MARKETING GROUP
  • Hoża 86/410 Street
  • 00-682 Warsaw
  • NIP: 9512379852
  • REGON: 147244171

Contact information

  • [email protected]
  • +48 515 276 780