Im większa konkurencja w danym segmencie rynku, tym cenniejsze staje się zdobycie każdego klienta. Jak więc stworzyć ofertę, która przekona Twoich odbiorców do postawienia na Twoją markę? Najlepszą odpowiedzią będą badania konsumenckie, które dokładnie powiedzą Ci, kim są Twoi klienci i czego najbardziej potrzebują.
Jak przeprowadzić badania konsumenckie?
Badania konsumentów to złożony proces wymagający precyzyjnego planowania, a który oparty jest o trzy powiązane ze sobą etapy. Pierwsza część to szeroko rozumiane przygotowania do badań – należy dokładnie określić i uzasadnić, jak dobierzemy grupę respondentów oraz jakie wykorzystamy metody badawcze. Musimy pamiętać, że nie możemy tego etapu bagatelizować, bo de facto od niego zależy, na ile wartościowe będą wnioski, które wyciągniemy na koniec. Po przebrnięciu przez planowanie przystępujemy do selekcji respondentów i realizacji części właściwej badania. Jeżeli etap przygotowawczy został sumiennie zrealizowany, to nie powinniśmy trafić na wiele przeszkód i kłopotów w trakcie pracy z respondentami. Niemniej jednak w tak szeroko zakrojonych i złożonych działaniach niemal zawsze wystąpią jakieś komplikacje i trzeba być na nie gotowym. W trzecim i ostatnim etapie, po zebraniu danych od respondentów, poddajemy analizie nasze wyniki i formułujemy wnioski.
Co dadzą nam badania konsumenckie?
Biorąc pod uwagę złożoność procesu badawczego, rozsądnym jest pytać: czy warto w takie badania inwestować? Czy przyda Ci się to w Twoim biznesie? Odpowiedź jest prosta – im większe jest grono Twoich klientów, tym bardziej badania konsumenckie Ci się przydadzą. Produkty i usługi skierowane do szerokiej grupy odbiorców powinny być jednocześnie atrakcyjne dla całej grupy, jak i dla poszczególnych podgrup. Badania konsumenckie pomogą nam określić ich zróżnicowane oczekiwania. Z drugiej strony nawet jeśli kierujesz swoją ofertę do wąskiego, wyspecjalizowanego segmentu odbiorców, to i tak konieczna jest szczegółowa znajomość ich preferencji ofertowych, zwłaszcza gdy nasza konkurencja jest silna lub liczna.
Podsumowując – dzięki takim badaniom dowiesz się, czego dokładnie chcą i potrzebują Twoi klienci. Dowiesz się też, jak rozbudować biznes, wiedząc czego oczekują ci, którzy mogą skorzystać z oferty Twojej marki, ale jeszcze tego nie zrobili. Ale to nie wszystko. Badania konsumenckie pomogą Ci też określić, jaka powinna być Twoja grupa odbiorców – masz pomysł na biznes, ale nie wiesz, jaki jest jego potencjał rynkowy. Ze względu na to, jak dynamiczne bywają przemiany preferencji klientów, badanie ich jest wręcz kluczowe.
Komu zlecić przeprowadzenie badań konsumenckich?
Krótka odpowiedź – doświadczonym profesjonalistom. Na rynku znajdziesz sporą ofertę usług badawczych o takim profilu, ale czy warto im zaufać? Oferta badań konsumenckich Umbrella Marketing Group opiera się na ponad 20 lat doświadczenia pracy w realizowaniu badań rynkowych i kampanii marketingowych. Przejrzystość procesu badawczego, precyzja i dbałość o detale na każdym etapie oraz stały i bliski kontakt ze zleceniodawcą to rzeczy, które wyróżniają ofertę badań konsumenckich naszej agencji. Jeśli myślisz o przeprowadzeniu badań dla swojej marki lub firmy, skontaktuj się z nami opisując swój problem i oczekiwania, a my dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb.