Umbrella Marketing Group Logo
PL/EN
Umbrella Marketing Group Logo
  • Change the language
    PLEN
  • Offer
  • Portfolio
  • Career
  • About us
  • Contact
Redakcja UMG
2 Listopad 2022, 2 min czytania

Monitorowanie sieci – najlepsze narzędzia

Uważna obserwacja tego, co dzieje się w Internecie to jedno z podstawowych zadań specjalistów od Social Media, dlatego robi się to po prostu na co dzień. Okresy przedświąteczne należą jednak do najgorętszych pod tym względem momentów w roku. Ludzie intensywnie przeszukują sieć i pytają o porady prezentowe. Dziś piszemy o tym, jak najlepiej wykorzystać to zjawisko za pomocą odpowiednich narzędzi.

Najważniejsze to słuchać

Marketing to w istotnej części praca kreatywna, ale tak naprawdę równie ważne jest aktywne nasłuchiwanie, co się w świecie dzieje. Nie chodzi tylko o grający na chwilowych trendach live marketing, ale również o podstawową zdolność dostosowania się do aktualnych trendów i oczekiwań klientów.

Jak obserwować trendy w Internecie?

Nietrudno domyślić się, że przy takiej skali, jaka dotyczy przemysłu marketingu internetowego, praktycznie codziennie powstaje jakieś nowe narzędzie, które może usprawnić i ulepszyć działania marketingowe w Internecie. Aplikacje do monitoringu istnieją już od dłuższego czasu i część z nich już ugruntowała sobie mocną pozycję na rynku. W takiej sytuacji wyzwaniem może okazać się wybór najlepszej opcji, a zatem trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czego dokładnie potrzebujemy i jak bardzo zaawansowane usługi nam się przydadzą. Tutaj pokrótce omówimy 4 kluczowe aplikacje do monitoringu Social Media.

Brand24

To najpopularniejszy i największy w Polsce monitoring wzmianek o firmach z social media, serwisach informacyjnych, blogach, forach, stronach z recenzjami i innych. W serwisie tym znajdziesz możliwość śledzenia strumienia wzmianek, czyli bieżących wypowiedzi o marce, dzięki czemu można na nie stale reagować i odpowiadać. Dodatkowo daje możliwość analizowania wykresu natężenia dyskusji. To przejrzysta prezentacja zmian w intensywności ilości wzmianek i zasięgu. Dzięki temu można analizować, jak trend ten zmienia się na przestrzeni dni, tygodni a także miesięcy. Wszystkie zebrane dane można eksportować i na ich bazie tworzyć ciekawe i urozmaicone raporty. Co więcej Brand24 pozwala włączyć alerty, które w czasie rzeczywistym informują o wszelkich komunikatach o marce. To szczególnie ważna opcja dla osób zajmujących się obsługą dużych, popularnych marek.

Hootsuite

Aplikacja z sową w logo należy do najpopularniejszych i najbardziej cenionych w branży. Niewątpliwą zaletą Hootsuite jest prostota obsługi przy jednocześnie solidnym zestawie funkcji. Dzięki temu narzędziu możemy obserwować najważniejsze tematy i trendy na podstawie słów kluczowych, lokalizacji czy też hashtagów. Hootsuite obsługuje praktycznie każdą platformę społecznościową, a podstawowy pakiet usług jest darmowy. Za opłatę dostępu do konta premium zyskujemy możliwość obserwacji dyskusji w Social Media na żywo, a więc dysponujemy niezwykle aktualną wiedzą o tym, co ludzie mówią.

Nexalogy

Darmowa gratka dla fanów wykresów i w ogóle wszelkiego rodzaju wizualizacji danych. Nexalogy pozwala obserwować większość platform społecznościowych oraz inne strony internetowe. W pakiecie dostajemy także te standardowe funkcje wymieniane w Hootsuite, jak na przykład monitoring trendów na podstawie hashtagów. Niewątpliwie kuszący jest brak opłat, za którym z jednej strony idzie brak szczególnie wyszukanych usług, ale z drugiej i tak uzyskuje się dostęp do solidnej palety funkcji.

Tweepsmap

Omawiane tu przez nas trio zamyka wynalazek wyspecjalizowany w obserwowaniu trendów na jednej konkretnej platformie – na Twitterze. Tweepsmap jest darmowy i podobnie do Nexalogy wyposażony w generatory rozmaitych wizualizacji danych. Wybór tego narzędzia może być szczególnie opłacalny, gdy Twitter jest dla nas kluczową przestrzenią działań. Twitterowe dyskusje i komunikaty są specyficzne pod wieloma względami, tak jak i sami użytkownicy portalu. Stąd właśnie skorzystanie z wyspecjalizowanego w Twitterze narzędzia może w pewnych sytuacjach okazać się najlepszym wyborem.


Co czytać dalej?

  • Jak agencja wspiera firmy w Digital Marketingu?

  • Jak polskie marki zareagowały na wojenny kryzys?

  • Case study konkursu marki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka

Umbrella Marketing Group Logo

Our offer

  • Social Media & Influencer Marketing
  • Digital & Web Development
  • Creation process
  • Research and Strategies
  • PR & CSR
  • Media campaigns
  • Trade Marketing
  • Full Service & Integration
  • Privacy policy

Company information

  • UMBRELLA MARKETING GROUP
  • Hoża 86/410 Street
  • 00-682 Warsaw
  • NIP: 9512379852
  • REGON: 147244171

Contact information

  • [email protected]
  • +48 515 276 780