Influencer marketing to dziedzina, która rozwija się w ogromnym tempie. Każdego dnia we wszystkich mediach społecznościowych możemy obserwować recenzje znanych osób, które dotyczą różnych marek i produktów. Dlatego nic dziwnego, że wiele firm chce spróbować reklamy w tym nurcie i znaleźć odpowiednie osoby do prezentacji swojego brandu. Na początku warto się jednak zastanowić, czy na pewno osoba, którą wybierzesz musi mieć ogromne zasięgi i dziesiątki tysięcy obserwujących. Może dla Twojej marki lepsze będą małe profile, które jednocześnie będą dla odbiorców bardziej autentyczne? Zapraszamy do lektury - sprawdźcie dlaczego warto sięgać po influencerów w skali mikro!
Zalety pracy z mikroinfluencerami
Współpraca z mikroinfluencerami może przynieść wiele korzyści dla marek i firm. Oto kilka powodów, dlaczego warto rozważyć taką współpracę:
Jak znaleźć odpowiednie osoby do współpracy?
Warto pamiętać, że wybór odpowiedniego mikroinfluencera dla Twojej marki wymaga dokładnej analizy ich profilu, społeczności i wartości, aby upewnić się, że pasują do Twojego wizerunku i celów biznesowych. Właśnie dlatego w wyborze pomagają agencje marketingowe. Umbrella marketing Group już od lat pomaga swoim klientom w poszukiwaniu partnerów biznesowych tworząc stale poszerzającą się listę sprawdzonych osób w różnych dziedzinach. Aby wybrać optymalne osoby do współpracy prowadzimy: badania rynku i analizę grup docelowych, weryfikujemy autentyczność osób, które zgłaszają się do współpracy, stale monitorujemy wyniki działań influencerów i negocjujemy warunki na jakich odbywa się współpraca.
Współpraca z mikroinfluencerami w praktyce
Jednym z przykładów owocnej współpracy jest akcja influencerka przeprowadzona dla marki Jamar na profilu w serwisie Instagram. W okresie od maja do czerwca na Instagramie pojawiły się publikacje na kilku partnerskich profilach. Postawiliśmy na konta, które mają do 1,5 do 20 tys. fanów, a tematyka publikacji wybranych osób jest związana z gotowaniem oraz parentingiem. Poniżej przedstawimy przykłady publikacji z informacją o uzyskanym zaangażowaniu: