Materne to marka słodkich przetworów owocowych, która od 1 listopada 2021 funkcjonuje już jako Andros Polska.
We współpracy z Materne byliśmy odpowiedzialni za pełen zakres działań reklamowych w ramach kampanii nastawionej na budowę rozpoznawalności marki. Cały proces rozpoczęliśmy od badań konsumenckich, które pozwoliły na precyzyjne ustalenie, czego polscy konsumenci szczególnie poszukują w kupowanych przez nich przetworach owocowych oraz na co zwracają uwagę przy wyborze produktu. Skoncentrowaliśmy działania marketingowe na płaszczyźnie formalnej – unikalnym na rynku i wyróżniającym się przez to na półce trójkątnym słoiku, ale przede wszystkim na naturalności produktów, braku konserwantów i sztucznych barwników w składzie.
Naszym zadaniem było opracowanie materiałów graficznych i przeprowadzenie kampanii outdoorowej marki z ich wykorzystaniem. Skupiliśmy nasze wysiłki na budowaniu bardzo pozytywnych konotacji z marką, która wówczas mogła nie należeć do najbardziej rozpoznawalnych w Polsce – odwoływaliśmy się do miłych emocji towarzyszących konsumpcji wyrobów producenta, akcentując zwłaszcza ich rolę jako świetny dodatek do pieczywa. Domknięciem naszych działań były badania efektywności akcji marketingowej, które to dowiodły skuteczności naszej pracy, ponieważ przełożyła się ona na wzrost rozpoznawalności marki Materne i zbudowanie jej ściśle pozytywnego, godnego zaufania wizerunku.
Nasza współpraca z Materne dowiodła, że nawet proste środki, którymi się posługiwaliśmy, mogą przynieść bardzo pożądane skutki, ale warunkiem jest odpowiednie nakreślenie grupy odbiorców i przemyślane zaprojektowanie działań.