PROJEKTOWANIE GRAFICZNE, OPAKOWANIA, STRATEGIA, BRANDING, KOMUNIKACJA
Premium Rosa to producent zdrowych przetworów owocowych i ziołowych – soków, syropów, superdrinków i konfitur. Dla marki zrealizowaliśmy rebranding linii konfitur i syropów, które klient zdecydował się oddzielić od reszty oferty.
Projekt ten pozwolił zbudować całkowicie system identyfikacji wizualnej oparty o nowy wizerunek dla wielu produktów, akcentując walory smakowe, a odcinając się od stricte prozdrowotnego, „aptekarskiego” modelu wizerunkowego. Postawiliśmy na skrócenie dystansu i radykalną zmianę asocjacji emocjonalnych, budując markę odwołującą się do skojarzeń z domowym, rodzinnym ciepłem, wspólnymi chwilami z bliskimi przy stole i w kuchni oraz ze słodką beztroską dzieciństwa, kiedy nasze babcie i dziadkowie obdarowywali nas różnego rodzaju smakołykami.
Zasadniczą zmianą była rewolucja kolorystyczna, nowa nazwa marki i całkowicie inne opakowania. Osią zmian było stworzenie marki „Nasze Domowe”, która jasno komunikuje swojskość i ma kojarzyć się z ciepłem ogniska domowego i przywoływać pozytywne wspomnienia i skojarzenia z życiem rodzinnym.
Oprawa wizualna opakowań jest przedłużeniem tej koncepcji – zawężona paleta barw do truskawkowej czerwieni, klasycznej bieli w tle i czarnego liternictwa dobrze współgra z ideą prostoty i swojskości. Kreacje graficzne wspierające przemianę marki przyjęły także formę mini-gazetek z opisami i składem poszczególnych produktów. Ujednolicona komunikacja marki została przez nas zamknięta w akcentowanym haśle „100% Nasze Domowe”, który ulokowaliśmy na papierowych osłonkach wieczek słoików nawiązujących do tradycji pakowania domowych przetworów. Cała akcja rebrandingu została wsparta tekstowo-wizualnymi sygnałami w materiałach reklamowych informujących odbiorców znających wcześniej markę Premium Rosa o zaistniałej zmianie wizerunkowej, co pozwoliło uniknąć zerwania dotychczasowych relacji osobistych klientów z marką.