Rozmiar reklam na Facebooku i Instagramie
Zestawienie musimy rozpocząć od gigantów będących własnością firmy Meta, a więc Facebooka i Instagrama, gdzie codziennie wyświetlane są ogromne ilości reklam u użytkowników z całego świata.
Przede wszystkim reklamy wyświetlane w feedzie, a więc na głównej stronie, która wyświetla się każdemu po zalogowaniu, wymagają zastosowania obrazów w formie kwadratu. Co ważne, nie ma znaczenia, jaki rodzaj reklam wybierzemy: pojedynczy obraz, karuzelę czy kolekcję, na którą może składać się od 2 do 10 obrazów. Rekomendowany rozmiar (rozdzielczość) każdego obrazu to 1080 na 1080 pikseli, zatem mówimy o dosyć sporych plikach graficznych. Inaczej wyglądają wymagania co do rozmiarów obrazów w stories. Zarówno pojedynczy obraz, jak i karuzela, muszą być skomponowane z plików w proporcjach 9:16, co przekłada się na rozdzielczość 1080 na 1920 pikseli.
Reklamy wideo na Facebooku wymagają osobnego omówienia, jako że są one nieco bardziej zróżnicowane. Wideo wyświetlane w feedzie jako karuzela lub kolekcja powinno mieć formę kwadratu o rozdzielczości 1080x1080 pikseli. Jeśli zaś chcemy jako reklamę wyświetlać pojedyncze wideo, to powinniśmy zachować proporcje 4:5, a więc 1080 na 1350 pikseli. Wideo w stories zarówno w postaci pojedynczej, jak i w formie karuzeli, musi być utrzymane w proporcjach 9:16. Jest między nimi jednak istotna różnica. Rozdzielczość pojedynczego wideo powinna wynosić 1080 na 1350 pikseli, zaś wideo w karuzeli 1080 na 1920 pikseli. Najmłodszy element Instagrama, czyli rolki, także wymagają wideo o proporcjach 9:16. Może ono trwać maksymalnie 60 sekund, natomiast aplikacja nie narzuca, w jakiej rozdzielczości powinno to wideo być.
Rozmiar reklam na Twitterze
Twitter ma swoją wierną rzeszę fanów i użytkowników i trzeba przyznać, że reklamy o wybranej tematyce mogą sprawdzać się właśnie na tym portalu lepiej niż na każdym innym. Portal ten oferuje rozmaite formaty, których wymagania – ze względu na zróżnicowanie – najlepiej będzie przedstawić w formie listy.
Reklamy w formie obrazów:
**Karuzela: **
**Obrazki z przyciskami witryny/konwersacji/aplikacji oraz z ankietami: **
**Pojedynczy obrazek: **
Reklamy w formie wideo
**Wideo z przyciskami witryny/konwersacji/aplikacji oraz z ankietami: **
**Pojedyncze wideo: **
Reklamy na Tik Toku
Reklamowanie się na Tik Toku zazwyczaj rekomendowane jest głównie tym markom, które chcą trafić do najmłodszych grup wiekowych i faktycznie wyniki takich kampanii w tej aplikacji są bardzo dobre. Ostatnio jednak coraz częściej mówi się o tym, by poprzez Tik Toka dotrzeć także do starszych grup (osoby ponad 25-letnie), bowiem rezultaty działań marketingowych tego typu także zaczęły odznaczać się dobrym poziomem konwersji.
Jeśli chodzi o formaty, sprawa jest prosta – na Tik Toku publikujemy przecież tylko wideo. Mamy do wyboru proporcje 9:16 i rozdzielczość 540x960; proporcje: 1:1 w rozdzielczości: 640x640; a także proporcje 16:9 i rozdzielczość: 960x540.
Reklamy na LinkedIN
LinkedIN to najlepsze miejsce do reklam związanych z rynkiem pracy, a także skierowanych do osób aktywnych zawodowo, w tym także tych z najwyższego szczebla zarządu w firmach. Portal ten pozwala na wykorzystanie z szerokiej gamy formatów reklamowych, które najlepiej przedstawić w formie listy.
Reklamy w formie obrazów
Reklamy na Snapchacie
Snapchat to platforma, która może dziś wydawać się lekko zakurzona, ale dane, którymi dzielą się reklamodawcy, wskazują, że na Snapchacie można uzyskać bardzo dobre wyniki kampanii reklamowych. Snapchat korzysta z bardzo podobnych do siebie formatów, zawsze w kształcie prostokąta, ale jednak zachodzą między nimi subtelne, acz istotne różnice.
Reklamy w formie obrazu