Umbrella Marketing Group jako agencja 360 wspiera klientów m.in. w prowadzeniu skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych. Jednym z istotnych działań, które organizujemy są konkursy np. na Facebooku. Obsługujemy je zarówno kreatywnie tworząc zamysł, zadanie oraz kreację i copy, ale również pod względem prawnym współpracując z prawnikami w ramach tworzenia regulaminu. Zobaczcie jak przeprowadzić skuteczny konkurs na przykładzie profilu Marynujemy na Facebooku.
Czy warto organizować konkursy w mediach społecznościowych?
Konkursy w mediach społecznościowych mają wielu fanów. Potwierdza to np. duża popularność grup na Facebooku, w których użytkownicy wspólnie obserwują i podpowiadają sobie, w jakiej zabawie wziąć udział.
Tego typu wydarzenia mają wiele zalet m.in.:
Zwiększają zaangażowanie odbiorców.
Konkursy są doskonałym sposobem na zwiększenie zaangażowania społeczności online. Mogą one przyciągnąć uwagę nowych obserwujących, a także zachęcić istniejących do interakcji poprzez udostępnianie, polubienia i komentarze.
Pomagają stać się marce bardziej rozpoznawalną.
Organizując konkursy, firma może budować swoją markę i zwiększać świadomość na rynku. Poprzez kreatywne konkursy, które odzwierciedlają wartości i przesłanie marki, można wzmocnić jej pozytywny wizerunek i przyciągnąć uwagę nowych odbiorców.
Stanowią dobry sposób dotarcia do nowych klientów.
Konkursy w mediach społecznościowych mogą przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Poprzez angażujące nagrody i proste zasady konkursu można zachęcić użytkowników do zainteresowania się ofertą firmy i przekonania do zakupu.
Są drogą to pozyskania opinii i sprawdzenia preferencji odbiorców.
Poprzez konkursy można zbierać dane na temat preferencji i opinii klientów. Można prosić uczestników o wypełnienie ankiety lub zadanie pytania w komentarzu. To cenne źródło informacji, które może pomóc w ulepszaniu produktów lub usług firmy.
Budują lojalność klientów.
Konkursy mogą przyczynić się do budowania więzi i lojalności z klientami. Dając im szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, firma może wywołać pozytywne emocje i większe zaangażowanie ze strony odbiorców.
Przykład skutecznego konkursu dla marki w serwisie Facebook
Z okazji minionych świąt wielkanocnych agencja Umbrella Marketing Group zorganizowała konkurs na profilu Marynujemy w serwisie Facebook. Celem tych działań było przede wszystkim zwiększenie zaangażowania, a także rozpoznawalności profilu jako miejsca, które skupia osoby zaangażowane w marynowanie i robienie domowych przetworów. Chcieliśmy również mocno podkreślić polski charakter marki oraz jej mocne osadzenie w rodzimej, kulinarnej kulturze.
Najważniejsze elementy w poście konkursowym to:
Czytelny informacja, że dany post dotyczy konkursu. Pozwala to wyróżnić ten post spośród innych publikacji.
Pokazanie nagród, tak aby zwiększyć zainteresowanie i przyciągnąć uczestników
Widoczny produkt marki, co dzięki konkursowi i jego szerokiemu dotarciu do odbiorców, pomaga zwiększyć rozpoznawalność produktów.
Zwięzłe, proste zadanie, które będzie zrozumiałe dla odbiorców.
Regulamin, który jest zgodny z zasadami firmy Meta oraz z obowiązującymi przepisami prawa w Polsce. To bardzo ważny element konkursowej komunikacji.
Skuteczność konkursu na Facebooku dla marki w Marynujemy
Zaprezentowany powyżej konkurs okazał się dużym sukcesem i zaangażował wielu odbiorców:
Treść dotarła do ponad 30 tys. odbiorców - są to unikalni użytkownicy Facebooka. Ponad 51 tys. osób wyświetliło post konkursowy - dzięki dobrze stargetowanej kampanii reklamowej niektóre osoby zobaczyły post więcej niż raz. To ważne działanie kampanii ponieważ utrwala i przypomina odbiorcom o danej publikacji. Jest to ważne, gdy ciekawość użytkowników jest stale pochłaniania przez wiele różnych treści.
Target, który wykorzystaliśmy w przypadku tego konkursu to przede wszystkim osoby związane z kuchnią, gotowaniem, przepisami, kulturą i polską tradycją, a także konkretnie odbiorcy, którzy specjalizują się w tematyce marynowania.
Zdecydowaliśmy się na reklamę nakierowaną na cel aktywność dotycząca posta, ponieważ to właśnie na tej formie zaangażowania najbardziej nam zależało. Udało się uzyskać 5587 aktywności (w tym polubienia posta, komentarze, udostępniania i kliknięcia zdjęcia). Samych zgłoszeń pojawiło się ponad 300.
Wśród odpowiedzi pojawiało się wiele zgłoszeń, które były naprawdę na bardzo wysokim poziomie:
W tradycyjnej polskiej kuchni na Wielkanoc nie może zabraknąć oczywiście jajeczek, marynowanych grzybków i dzieciaków, które pomagają w przygotowaniach, tworząc radosny klimat. My co roku wykonujemy kolorową, pełną witamin pisankę, w ramach której każdy znajdzie dla siebie jakieś smaczne kąski. W tym roku jej składnikiem są samodzielnie zebrane grzybki, zamarynowane w BIO occie jabłkowym Jamar. Wyszły fantastycznie! Poniżej nasze dzieło.
Pani Justyna
W tradycyjnej Polskiej kuchni nie może zabraknąć żurku ze święconką (na zdjęciu) (swojska kiełbasa, kawałek pieczonego mięsa, jajka, chrzan, sol, babeczka, baranek). Nigdy żurek nie smakuje tak samo jak ze święconką, zapach jej unosi się od poświęcenia aż do śniadania Wielkanocnego. Nie może zabraknąć również baby drożdżowej z bakaliami, sałatki jarzynowej, galarety z octem (u nas właśnie z jabłkowym). Produkty Waszej firmy są tu bardzo pomocne oprócz jedzenia nie może zabraknąć również wiosennych kwiatów, które dają radość w sercu np: zielony owies, rzeżucha, forsycja, zielone gałązki czy inne polne kwiatki. Chwilo trwaj Pozdrawiam Wielkanocnie
Pani Katarzyna
Chcesz zorganizować konkurs na swoim profilu? Zgłoś się do nas! Umbrella Marketing Group to agencja 360 z ponad 20 letnim doświadczeniem na rynku. Działamy kreatywnie i skutecznie - napisz do nas!