Alpro to marka produktów wegańskich posiadająca w swojej ofercie wegańskie alternatywy dla mleka, jogurtu czy śmietany.
W ramach współpracy z klientem zaplanowaliśmy i zorganizowaliśmy konferencję prasową o walorach zdrowotnych soi w kobiecej diecie opartą o prezentację danych naukowych z badań dr Lange ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W czasie, gdy odbywała się konferencja, a więc w połowie I dekady XXI wieku, prezentowane dane i płynące z nich wnioski stanowiły pionierską w polskiej debacie publicznej wiedzę i postulaty w zakresie diety wegańskiej i wegetariańskiej.
Społeczny wymiar działań wynikał z realizacji strategii promocji napoju („mleka”) sojowego Alpro Soya, który wówczas był szerzej nieznanym na polskim rynku produktem. Zasadniczym zadaniem, któremu należało sprostać, było więc zbudowanie zaufania do linii produktów, ale także do samej koncepcji stosowania zamienników tradycyjnego mleka. Zrealizowaliśmy te założenia wykorzystując osadzony w twardych, wiarygodnych danych dyskurs naukowy wzmocniony bezpośrednim przekazem płynącym z ust postaci cieszącej się akademickim autorytetem.
Zaproponowaliśmy klientowi wprowadzenie opinii publicznej w tematykę diet wykorzystujących składniki roślinne w sposób jak najbardziej przystępny – akcentując ich obiektywne walory zdrowotne, a przez to wzbudzając zainteresowanie i tworząc pole do dyskusji i wymiany myśli wokół znaczenia spożywania produktów niepochodzących od zwierząt. Od tamtego czasu Alpro rozwinęło się w rozpoznawalną dla polskich klientów i cenioną markę oferującą całą linię napojów będących alternatywą dla mleka zwierzęcego.