PROJEKTOWANIE WWW, PROJEKTOWANIE GRAFICZNE
Festool to marka oferująca wysokiej jakości sprzęt dla szeroko pojętej branży remontowo-budowlanej i automotive, specjalizująca się obróbce stolarskiej i ciesielstwie.
Zrealizowana dla klienta witryna internetowa została zaprojektowana w modelu szerokiej użyteczności. Oprócz podstawowej roli szczegółowej prezentacji oferty produktowej pośredniczy także w sprzedaży produktów, angażuje odbiorców i skraca do nich dystans poprzez treści ekspercko-poradnikowe, a także dostarcza pełni informacji w zakresie dystrybucji, serwisowania i części zamiennych. Przygotowana przez nas strona internetowa zatem nie tylko stanowi przejrzystą ofertę sprzętową dla zainteresowanych odbiorców, ale tworzy spójny wizerunek marki w sieci.
Skonstruowany przez nas podział na kategorie produktowe jest szeroki, ale nieprzytłaczający, a przy tym pozwala na precyzyjne zawężenie wyników do konkretnych oczekiwań użytkownika. Rozwijane menu z buttonami w formie kafelków w całości ilustrowane jest zdjęciami sprzętu, co dodatkowo jeszcze ułatwia wyszukanie właściwego produktu. Alternatywna wyszukiwarka zlokalizowana w centrum strony głównej pozwala natomiast na przeszukiwanie sprzętu pod kątem branży zastosowania, co sprawdzi się zwłaszcza dla klientów chętnych na zakup pełnego wyposażenia określonego stanowiska pracy, np. glazurnika. Strony produktowe wsparte krótkimi tekstami poradnikowo-informacyjnymi zwiększają zaangażowanie odbiorców i jednocześnie poprawiają pozycję witryny w wyszukiwarkach internetowych. Dla tak szerokiej palety treści wyzwaniem było odpowiednie rozlokowanie ich na właściwych podstronach oraz ich ograniczenie, aby nie doszło do efektu przesycenia.
Na większe teksty angażujące wydzieliliśmy specjalny blog firmowy w pełni spójny graficznie ze stroną internetową. Tam publikowany jest kontent o charakterze lajfstajlowym, ale ściśle nawiązujący do pracy manualnej z wykorzystaniem narzędzi Festool. Witryna internetowa i blog stanowią komunikacyjną całość, która spełnia funkcje praktyczne, ułatwiając korzystanie zainteresowanym nabywcom oraz użytkownikom sprzętu, a także budując zaufanie do marki i jej wizerunek jako znającej się dobrze na swojej branży, ale posiadającej ciepłą, ludzką twarz – dbającą o swoich klientów i zainteresowaną ich komfortem i efektywnością pracy ze sprzętem Festool.