Kick the Tick to marka produktów antykleszczowych oferujących środki w sprayu odstraszające kleszcze, muszki i komary oraz przyrządy i zestawy przyrządów do usuwania kleszczy w tak zwanych warunkach domowych. Pomimo komercyjnego charakteru projektu, jego prospołeczny charakter pozwolił na wykorzystanie bardziej bezpośrednich form komunikacji marketingowej opartej o hasła i treści skoncentrowane na bezpieczeństwie i ochronie zdrowia, profilaktyce i pogłębianiu świadomości wynikających z zagrożenia powikłaniami po ugryzieniu kleszcza.
Design akcji marketingowej był bardzo szeroki – od opracowania Key Visual i hasła przewodniego kampanii („Pogotowie Kleszczowe”), przez stworzenie materiałów przeznaczonych na Landing Page akcji oraz w mediach społecznościowych, reklamach Google, aż po rozwiązania typu Outdoor. Minimalizacja komercyjnego wymiaru akcji i pełna koncentracja na wymiarze społecznym pozwoliły na wprowadzenie do komunikacji języka potocznego, budzącego zaufanie i zrozumiałego dla praktycznie każdego odbiorcy. Zaprojektowana oprawa wizualna przyciągała wzrok prostotą i przejrzystością, a jednocześnie sygnalizowała powagę i potencjalne zagrożenie, wzbudzając czujność i zainteresowanie odbiorców. Walor komercyjny akcji zasadzał się na ulokowaniu w materiałach promocyjnych packshotów reklamowanych produktów, jednak osadzenie tych obrazów poza centralną osią materiałów graficznych oraz ich łagodne wpisanie w tło dały przekaz czytelny, ale nienachalny.
Priorytetowym komunikatem w każdym zaprojektowanym materiale graficznym było znaczenie ochrony własnego zdrowia oraz zdrowia swoich dzieci i zwierząt. Rezultatem było zbudowanie rozpoznawalności i zaufania do marki Kick the Tick poprzez skojarzenie jej z akcją społeczną o charakterze prozdrowotnym.